Veel gestelde vragen2022-07-11T10:38:40+00:00
Gemalen koffie bewaaradvies2021-07-23T11:44:00+00:00

Indien je de koffie maalt of laten malen in de winkel is het het lekkerste om de koffie binnen een maand te gebruiken. Op het moment dat de koffie gemalen wordt, komen aroma’s al vrij. Deze zullen naar verloop van tijd zijn ‘vervlogen’. De smaak van de koffie vlakt dan wat af.

Kan je koffie in de vriezer bewaren?2021-07-23T11:43:25+00:00

Nee! Alsjeblieft niet! Wij horen dit vaker. Er wordt beweerd dat het een goed idee is om koffiebonen in de vriezer te bewaren. In de vriezer zullen de bonen constant blijven van kwaliteit. Klopt, maar koffiebonen zijn gevoelig en bevatten vetten. Op het moment dat je ze gaat invriezen en uiteindelijk weer ontdooien, verander je de moleculaire verhoudingen van de koffiebonen. De structuur van de vetten in de koffiebonen veranderen letterlijk. Door het ontdooien zullen de bonen kwaliteit verliezen, daarbij beïnvloed het condens ook de smaak van de koffiebonen. Ze kunnen door het condens wat muf worden. Geen goed idee dus en ook zonde. Koop liever de koffie zo vers mogelijk en niet in te grote hoeveelheden.

Kan ik koffie naast andere producten leggen?2021-07-23T11:43:41+00:00

Koffie is smaakgevoelig en neemt makkelijk smaak over van producten uit zijn omgeving. Zet het dus niet naast de kerriepoeder in de kruidenkast.

Kan ik koffie in glazen pot bewaren?2021-07-23T11:43:46+00:00

Zonlicht zal de smaak ook doen vervagen. Glazen potten zien er mooi uit, maar is geen goede manier van koffie bewaren.

Hoe kan ik koffie het beste bewaren?2021-07-23T11:43:50+00:00

Het is advies is om koffie het liefst donker, droog en uit de buurt van andere smaakmakers te bewaren. Niet te warm en ook niet te koud. Daarbij zijn water en zuurstof geen vrienden van koffie.

Hoe wordt de koffie verzonden als ik het online bestel?2021-07-23T11:43:54+00:00

Indien je online besteld, verpakken wij de koffie in luchtdichte, donkere verpakking met een luchtventiel

Prijzen2021-07-23T11:45:24+00:00

Alle prijzen zijn in euro’s vermeld, inclusief BTW en exclusief de verzendkosten. De verzendkosten worden in het winkelmandje toegevoegd aan de bestelling.

Alle teksten zijn met zorg samengesteld. Het Coffy-Huys is echter niet aansprakelijk voor eventuele tik-, zet- of drukfouten waardoor onopzettelijk een verkeerde verkoopprijs wordt vermeld. Bij foutieve prijzen wordt de klant per e-mail op de hoogte gebracht en heeft de klant het recht de order kosteloos te annuleren. Het Coffy-huys is niet verplicht de order te verwerken bij eventuele prijsfouten (is iets te mooi om waar te zijn, dan is het ook vaak te mooi om waar te zijn)

Betalen2021-07-23T11:46:02+00:00

Betalen kan bij ons met:

  • Ideal – De betaling van IDEAL gebeurt binnen een beveiligde omgeving en hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Het betalingsverkeer loopt via Mollie en daarom zie je hen als begunstigde bij het betaalproces.
  • Sofort
  • Creditcard
  • ApplePay
  • Klarna – Betaal achteraf
Met wie verzenden jullie?2021-07-23T11:46:45+00:00

Wij werken binnen Nederland met PostNL.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?2021-07-23T11:48:44+00:00

Verzenden binnen Nederland 2 tot 3 werkdagen. Het is nog steeds druk bij de Postdiensten, wij rekenen daarom voor de zekerheid 2 tot 3 werkdagen. Spoed, laat het ons weten? Soms kunnen wij uitzonderingen maken.

Bestelling volgen2021-07-23T11:59:12+00:00

Zodra uw pakketje is aangemeld bij de post, kunt u uw pakket volgen met de track en trace code. Deze sturen wij op het moment dat de order is verwerkt. De track en trace code krijgt u toegestuurd per mail en is ook zichtbaar in uw account. Let op de order is te volgen vanaf het moment dat het pakketje door PostNL is gescand en verwerkt. Meestal is dat vanaf 20.00 uur.

Ik heb geen track and trace ontvangen2021-07-21T17:53:19+00:00

Zodra jouw pakket is ingescand bij Postnl,ontvang je een email met de track en trace code. Deze mail ontvang je op de avond, voor de afleverdag. Check ook even de SPAM box of het mapje ongewenste mail, soms komen de mailtjes met track en trace code daarin terecht.

Heb je geen mail ontvangen?
Stuur ons even een mailtje op info@coffy-huys.nl graag even een bestelnummer vermelden, dan sturen wij alsnog de track en trace code handmatig. 

Pre-order2021-07-23T11:50:01+00:00

Bij sommige items is het mogelijk een Pre-order te plaatsen. Dit staat bij het product ook duidelijk aangegeven. Bij een pre-order houden wij de producten voor jouw vast zodat je verzekerd bent van het artikel.

Indien je meerdere producten besteld met verschillende levertijden, dan zal het Coffy-Huys je gehele bestelling in één keer uitleveren. Je gehele bestelling zal dus worden uitgeleverd als alle bestelde producten leverbaar zijn. De bestelde producten zijn uiteraard wel gewoon voor je gereserveerd. Je kan op deze manier dus wel alles in één keer bestellen wat je graag zou willen. Hiermee voorkom je eventuele (extra) verzendkosten, én je kan niet meer mis grijpen wanneer de nieuw(st)e producten binnen komen en iemand anders je net voor is. Dit voorkomt heel wat teleurstellingen.

Ik wil heel veel koffie bestellen2021-07-23T11:50:45+00:00

Wauw, top, fijn, dat mag altijd natuurlijk. Wij laten onze koffie wekelijks vers branden. Indien je meer dan 5 kilo tegelijk besteld, kan het zijn dat de verwerking van jouw order wat langer duurt. Wij hebben namelijk geen extra geheime voorraad, wij bestellen puur wat we verkopen, zo houden wij de voorraad vers. Daar worden wij allemaal blij van toch?

Heb je ons staffelsysteem al bekeken? Ben je groot verbruiker? Bij afname vanaf 5 kilo van 1 soort hanteren wij een korting van 5%, bij 10 kilo is dat 10%.

Artikelen retourneren2021-07-23T11:54:17+00:00

Onverhoopt toch niet tevreden met jouw aankoop? Geen probleem, je mag deze uiteraard retourneren. De kosten van retourneren zijn voor eigen rekening. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, zullen wij het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen retourneren. Indien je een gedeelte van de order terugstuurt, betalen wij het bedrag van het geretourneerde artikel, de eventuele verzendkosten worden dan niet verrekend.

Retour adres:
Het Coffy-Huys
t.a.v. Afdeling retouren
Westerstraat 92
1601 AM Enkhuizen

Je hebt het recht om producten, zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen ons te retourneren. Maar laat het ons even van te voren laten weten zodra je iets retour stuurt. (zodat er geen pakketjes vermist kunnen raken).
Je hebt het recht om producten, zonder opgaaf van reden (volgens de Wet “verkoop op afstand”), binnen 14 dagen aan ons te retourneren, onder de volgende voorwaarden:

  • Je dient binnen 14 werkdagen na levering de ongebruikte, in onbeschadigde artikelen in originele verpakking, degelijk verpakt en voldoende gefrankeerd te retourneren. Het Coffy-Huys is niet aansprakelijk voor vermiste retourzendingen. Wij adviseren je retourzendingen met track & trace te versturen.
  • Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen zullen niet door Het Coffy-Huys worden gecrediteerd.
  • Het Coffy-huys behoudt zich het recht voor retourzendingen te weigeren of om slechts een gedeelte van het betaalde bedrag te crediteren wanneer het vermoeden bestaat dat het artikel reeds is gebruikt of wanneer het artikel ten gevolge van gebruik is beschadigd.
  • De retourzending dient voorzien te zijn van (een kopie van) de pakbon of factuur met daarop vermeldt je IBAN bankrekeningnummer waarop het aankoopbedrag kan worden teruggestort. Omcirkel op de (kopie) factuur/pakbon welke producten retour worden gezonden.
  • De terugbetaling van het aankoopbedrag zal zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 5 werkdagen) na ontvangst van de retourzending plaatsvinden.
Etenswaar retourneren2021-07-23T11:53:38+00:00

Helaas kunnen etenswaren niet retour genomen worden. Onder etenswaren verstaan wij alle artikelen die genuttigd kunnen worden. (Koffie, thee, chocolade en bakartikelen).

Manco aan levering2021-07-23T11:53:42+00:00

Na aflevering dien je de bestelde artikelen direct te controleren. Mocht er ondanks onze controles toch iets mankeren aan de geleverde producten dan verzoeken wij je dit binnen 48 uur na aflevering te melden per e-mail op info@coffy-huys.nl 

In je e-mail dien je het volgende te vermelden: het ordernummer, de artikelomschrijving en een zeer duidelijke omschrijving van de klacht (eventueel aangevuld met fotomateriaal). Binnen 3 werkdagen berichten wij je over de afhandeling van de klacht. 

Het komt weleens voor dat er iets beschadigd tijdens verzending. Maak je geen zorgen, wij zorgen voor een juiste afhandeling, maar ontvangen de gegevens graag op de mail, zo kunnen wij de klacht snel beoordelen en afhandelen. 

Koffiebonen bewaaradvies2021-07-23T11:34:30+00:00

Een veel gehoorde vraag is (en terecht). Hoe kan ik mijn koffie het beste bewaren? Wij geven je graag wat tips:

Koffiebonen zijn het lekkerste om binnen 2 maanden te gebruiken. De smaak van de koffiebonen is het beste ongeveer 8 dagen na het branden. De gassen van het branden zijn dan zo goed als vervlogen. Vervolgens zal de kwaliteit en de smaak van de koffie, met de dag minder worden. Wij hanteren een houdbaarheid van 6 maanden. Daarna is de koffie ook nog prima om te gebruiken, maar staan wij niet meer achter de kwaliteit (wij kunnen ons dan niet meer onderscheiden en de koffie is dan ook niet meer vers te noemen).

Titel